Školní poradenské pracoviště

V případě potřeby řešit nějakou situaci související s učením nebo chováním ve škole se žáci i rodiče mohou obrátit na třídního učitele, případně na konkrétního člena Školního poradenského pracoviště, podle zaměření jejich činnosti.


Poradenské služby poskytujeme učitelům, žákům i jejich rodičům v následujících oblastech

  1. výchova a vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
  2. péče o žáky nadané a žáky ohrožené školním neúspěchem
  3. péče o žáky s odlišným mateřským jazykem, realizace a plánování jejich adaptace
  4. problémy se školní docházkou – neomluvená a vysoká omluvená absence
  5. kariérové poradenství – profesní orientace žáků, další studium
  6. prevence rizikového chování

Vedoucí školního poradenského pracoviště: Mgr. Lucia Novotná, DiS.

Členové školního poradenského pracoviště

Mgr. Lucia Novotná, DiS. – výchovný poradce, vedoucí ŠPP

Bc. Adina Šťávová – psychologická poradkyně

Ing. Hana Novotná – výchovný poradce pro studijní  záležitosti

Mgr. Petr Kučera – školní metodik prevence

Mgr. et Mgr. Lenka Klumpnerová – kariérní poradce

Mgr. Strnadová Marie – výchovná poradkyně pro žáky s odlišným mateřským jazykem

Konzultace je možná kdykoliv po telefonické domluvě, stálé konzultační hodiny a kontakty

    Pro studenty a rodiče platí, že všechny členy ŠPP je nejlepší kontaktovat přes školní IS Bakaláři.

    Činnosti členů školního poradenského pracoviště

    • Pomáhá žákům se speciálními poruchami učení
    • Eviduje zprávy z vyšetření z poradenských pracovišť
    1. Navrhuje vyšetření v pedagogicko – psychologické poradně pro žáky s vývojovými poruchami učení a chování i pro žáky se smyslovým, tělesným nebo mentálním postižením
    2. Pomáhá třídním učitelům při vyplňování dotazníků pro poradny
    3. Odesílá dotazníky pro pedagogické poradny
    4. Shromažďuje zprávy z vyšetření, předává jejich kopie třídním učitelům, vysvětluje závěry a pomáhá při realizaci doporučení ze zpráv ostatním zainteresovaným učitelům
    5. Dohlíží na realizaci doporučení ze zpráv
    6. Vytváří aktuální přehledy vyšetřených a integrovaných žáků
    • Organizuje péči o integrované žáky
        • Shromažďuje informace a metodické pokyny k volbě povolání, k volbě dalšího vzdělávání a jejich předávání žákům
        • Realizuje Individuální poradenství pro  žáky v oblasti volby povolání, volby dalšího vzdělávání
        • Zajišťuje skupinové návštěvy žáků v informačních poradenských střediscích
        • Organizuje setkání zástupců vysokých škol a dalších vzdělávacích zařízení se studenty
        • Pomáhá při vyplňování přihlášek na vysoké a vyšší školy, jejich odeslání
        • Připravuje žáky pro vstup na trh práce (příprava na pracovní pohovor, pomoc a konzultace při zpracování životopisu)
          • Pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole (rodiče – učitel, učitel – žák, žák – žák)
          • Poskytuje psychologickou pomoc žákům s osobními problémy
          • Společně se školním  metodikem prevence pomáhá řešit závadové chování žáků, především projevy šikanování
          • Řeší problémy spojené se školní docházkou
          1. Sleduje projevy záškoláctví u žáků školy – přesná evidence neomluvených hodin, projednávání případů s třídními učiteli a rodiči, návrhy opatření
          2. Sleduje žáky s omluvenou absencí nad 80 hodin v jednom klasifikačním období – projednávání případů s třídními učiteli a rodiči, návrhy opatření
          • Společně s třídními učiteli sleduje žáky neprospívající, hledá příčiny školního neprospěchu a navrhuje způsoby, jak situaci řešit
          • Společně s třídními učiteli sleduje žáky nadané a talentované a navrhuje další péči o tyto žáky
          • Společně se školním metodikem prevence pomáhá třídním kolektivům při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů
          • Koordinuje činnosti v oblasti prevence a řešení rizikového chování žáků
          • Zajišťuje konzultační a poradenskou činnost žákům i jejich zákonným zástupcům v oblasti sociálně patologických jevů (šikana, násilí, závislosti, zneužívání, kriminální chování, sekty, rasismus a další projevy rizikového chování), případně zajišťuje péči odpovídajícího odborného pracoviště ve spolupráci s třídními učiteli
          • Zajišťuje individuální a skupinovou práci se žáky s obtížemi v adaptaci, se sociálně – vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání
          • Koordinuje a realizuje aktivity zaměřené na integraci žáků – cizinců (prioritou je prevence rasismu)
          • Předává informace a zprávy o realizovaných preventivních programech zákonným zástupcům, pedagogickým pracovníkům školy a školskému poradenskému zařízení
          • Připravuje podmínky pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinuje poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními
          • Koordinuje a samostatně zajišťuje přípravu Minimálního preventivního programu, podílí se na jeho realizaci, podle aktuálních potřeb inovuje a vyhodnocuje jeho účinnost
          • Koordinuje vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování
          • Koordinuje činnosti v oblasti prevence a řešení problémů studentů s odlišným mateřským jazykem
          • Zajišťuje konzultační a poradenskou činnost žákům i jejich zákonným zástupcům v oblasti jazykových bariér
          • Zajišťuje individuální a skupinovou práci se žáky s odlišným mateřským jazykem
          • Koordinuje a realizuje aktivity zaměřené na integraci žáků – cizinců
          • Zajišťuje konzultační a poradenskou činnost žákům i jejich zákonným zástupcům v oblasti psychologie
          • Zajišťuje individuální a skupinovou práci s žáky v oblasti psychologie
          • Poskytuje psychologickou pomoc žákům s osobními problémy
          • Poskytuje psychologickou pomoc žákům s vzdělávacími problémy
          • Řeší problémy studentů spojené se školní docházkou
          • Pracuje s třídními kolektivy


          Víš, že?

          Víš, že řediteli školy můžeš poslat anonymní vzkaz pokud tě něco těší či trápí? Stačí použít on-line schránku na vzkazy. Pokud Ti nevyhovuje tento způsob, můžeš vhodit svůj písemný vzkaz do schránky důvěry, která je umístěna na zdi u učebny fyziky.


          Chceš si raději promluvit s někým mimo školu?
          Můžeš třeba zavolat na Linku bezpečí
          Linka bezpečí: 116 111
          pomoc@linkabezpeci.cz

          Nevíš, kde trávit čas. Chceš si někde oddychnout, pobavit se, promluvit si?
          Zkus Klub Čas. Kuřim - Jungmannova 950/28


          Neboj se nás zeptat a s čímkoli se poradit.
          Jsme tu pro Tebe!