Školní poradenské pracoviště
V případě potřeby řešit nějakou situaci související s učením nebo chováním ve škole se žáci i rodiče mohou obrátit na třídního učitele, případně na konkrétního člena Školního poradenského pracoviště, podle zaměření jejich činnosti.
Poradenské služby poskytujeme učitelům, žákům i jejich rodičům v následujících oblastech
- výchova a vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
- péče o žáky nadané a žáky ohrožené školním neúspěchem
- péče o žáky s odlišným mateřským jazykem, realizace a plánování jejich adaptace
- problémy se školní docházkou – neomluvená a vysoká omluvená absence
- kariérové poradenství – profesní orientace žáků, další studium
- prevence rizikového chování
Vedoucí školního poradenského pracoviště: Mgr. Lucia Novotná, DiS.
Členové školního poradenského pracoviště
Mgr. Lucia Novotná, DiS. – výchovný poradce, vedoucí ŠPP
Bc. Adina Šťávová – psychologická poradkyně
Ing. Hana Novotná – výchovný poradce pro studijní záležitosti
Mgr. Petr Kučera – školní metodik prevence
Mgr. et Mgr. Lenka Klumpnerová – kariérní poradce
Mgr. Strnadová Marie – výchovná poradkyně pro žáky s odlišným mateřským jazykem
Konzultace je možná kdykoliv po telefonické domluvě, stálé konzultační hodiny a kontakty
- Mgr. Lucia Novotná, DiS: po 9:30-10:30; st 13:20 – 14:20, kdykoliv po předchozí domluvě, mail: lucia.novotna@zamekkurim.cz
- Mgr. Petr Kučera: po 11:00 – 12:30, kdykoliv po předchozí domluvě, mail: petr.kucera@zamekkurim.cz
- Mgr. et Mgr. Lenka Klumpnerová: st 14:20 – 15:05, nebo po předchozí domluvě, mail: lenka.klumpnerova@zamekkurim.cz
- Mgr. Marie Strnadová: čt 10:25 – 13:00, kdykoliv po předchozí domluvě, mail: marie.strnadova@zamekkurim.cz
- Bc. Adina Šťávová: čt 11:00 – 15:00, liché po 11:00 – 15:00, nebo po předchozí domluvě, mail: adina.stavova@zamekkurim.cz
Pro studenty a rodiče platí, že všechny členy ŠPP je nejlepší kontaktovat přes školní IS Bakaláři.
Činnosti členů školního poradenského pracoviště
- Pomáhá žákům se speciálními poruchami učení
- Eviduje zprávy z vyšetření z poradenských pracovišť
- Navrhuje vyšetření v pedagogicko – psychologické poradně pro žáky s vývojovými poruchami učení a chování i pro žáky se smyslovým, tělesným nebo mentálním postižením
- Pomáhá třídním učitelům při vyplňování dotazníků pro poradny
- Odesílá dotazníky pro pedagogické poradny
- Shromažďuje zprávy z vyšetření, předává jejich kopie třídním učitelům, vysvětluje závěry a pomáhá při realizaci doporučení ze zpráv ostatním zainteresovaným učitelům
- Dohlíží na realizaci doporučení ze zpráv
- Vytváří aktuální přehledy vyšetřených a integrovaných žáků
- Organizuje péči o integrované žáky
- Shromažďuje informace a metodické pokyny k volbě povolání, k volbě dalšího vzdělávání a jejich předávání žákům
- Realizuje Individuální poradenství pro žáky v oblasti volby povolání, volby dalšího vzdělávání
- Zajišťuje skupinové návštěvy žáků v informačních poradenských střediscích
- Organizuje setkání zástupců vysokých škol a dalších vzdělávacích zařízení se studenty
- Pomáhá při vyplňování přihlášek na vysoké a vyšší školy, jejich odeslání
- Připravuje žáky pro vstup na trh práce (příprava na pracovní pohovor, pomoc a konzultace při zpracování životopisu)
- Pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole (rodiče – učitel, učitel – žák, žák – žák)
- Poskytuje psychologickou pomoc žákům s osobními problémy
- Společně se školním metodikem prevence pomáhá řešit závadové chování žáků, především projevy šikanování
- Řeší problémy spojené se školní docházkou
- Sleduje projevy záškoláctví u žáků školy – přesná evidence neomluvených hodin, projednávání případů s třídními učiteli a rodiči, návrhy opatření
- Sleduje žáky s omluvenou absencí nad 80 hodin v jednom klasifikačním období – projednávání případů s třídními učiteli a rodiči, návrhy opatření
- Společně s třídními učiteli sleduje žáky neprospívající, hledá příčiny školního neprospěchu a navrhuje způsoby, jak situaci řešit
- Společně s třídními učiteli sleduje žáky nadané a talentované a navrhuje další péči o tyto žáky
- Společně se školním metodikem prevence pomáhá třídním kolektivům při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů
- Koordinuje činnosti v oblasti prevence a řešení rizikového chování žáků
- Zajišťuje konzultační a poradenskou činnost žákům i jejich zákonným zástupcům v oblasti sociálně patologických jevů (šikana, násilí, závislosti, zneužívání, kriminální chování, sekty, rasismus a další projevy rizikového chování), případně zajišťuje péči odpovídajícího odborného pracoviště ve spolupráci s třídními učiteli
- Zajišťuje individuální a skupinovou práci se žáky s obtížemi v adaptaci, se sociálně – vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání
- Koordinuje a realizuje aktivity zaměřené na integraci žáků – cizinců (prioritou je prevence rasismu)
- Předává informace a zprávy o realizovaných preventivních programech zákonným zástupcům, pedagogickým pracovníkům školy a školskému poradenskému zařízení
- Připravuje podmínky pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinuje poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními
- Koordinuje a samostatně zajišťuje přípravu Minimálního preventivního programu, podílí se na jeho realizaci, podle aktuálních potřeb inovuje a vyhodnocuje jeho účinnost
- Koordinuje vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování
- Koordinuje činnosti v oblasti prevence a řešení problémů studentů s odlišným mateřským jazykem
- Zajišťuje konzultační a poradenskou činnost žákům i jejich zákonným zástupcům v oblasti jazykových bariér
- Zajišťuje individuální a skupinovou práci se žáky s odlišným mateřským jazykem
- Koordinuje a realizuje aktivity zaměřené na integraci žáků – cizinců
- Zajišťuje konzultační a poradenskou činnost žákům i jejich zákonným zástupcům v oblasti psychologie
- Zajišťuje individuální a skupinovou práci s žáky v oblasti psychologie
- Poskytuje psychologickou pomoc žákům s osobními problémy
- Poskytuje psychologickou pomoc žákům s vzdělávacími problémy
- Řeší problémy studentů spojené se školní docházkou
- Pracuje s třídními kolektivy
Víš, že?
Víš, že řediteli školy můžeš poslat anonymní vzkaz pokud tě něco těší či trápí? Stačí použít on-line schránku na vzkazy. Pokud Ti nevyhovuje tento způsob, můžeš vhodit svůj písemný vzkaz do schránky důvěry, která je umístěna na zdi u učebny fyziky.
Můžeš třeba zavolat na Linku bezpečí
Linka bezpečí: 116 111
pomoc@linkabezpeci.czNevíš, kde trávit čas. Chceš si někde oddychnout, pobavit se, promluvit si?
Zkus Klub Čas. Kuřim - Jungmannova 950/28
Neboj se nás zeptat a s čímkoli se poradit.
Jsme tu pro Tebe!